Popis produktu Minibagr Kubota KX61-3 je kompaktní a výkonný pásový bagr vhodný pro zemní práce, výkopové práce, úpravy terénu a manipulaci s materiálem. Díky své malé velikosti je ideální pro práci v omezených prostorech, například na stavbách nebo v zahradních úpravách.
Férové účtování podle GPS Proč si pronajmout stroj právě u nás? Přátelský a odborný servis – vždy vám rádi poradíme
Cenově výhodné podmínky – individuální nabídky pro dlouhodobé zápůjčky
Možnost dovozu a odvozu strojů na místo realizace
Možnost objednání kontejnerového vozu na odvoz zeminy a suti
Možnost dovozu písků, štěrku a dalšího stavebního materiálu
Možnost zapůjčení další hutnící techniky
Online i telefonická rezervace
Technické parametry Hmotnost: 3 500 kgMaximální hloubka výkopu: 2 740 mmVýkon motoru: 26 HPTyp pohonu: PásovýPalivo: NaftaMaximální výška zdvihu: 4 400 mmPřed použitím Zkontrolujte stav paliva, hydraulického systému a pásů. Ověřte funkčnost ovládacích prvků a bezpečnostních prvků. Přesvědčte se, že v pracovním prostoru nejsou překážky nebo osoby. Ujistěte se, že obsluha má potřebné oprávnění k řízení minibagru. Řízení minibagru na vlastním pozemku nevyžaduje řidičský průkaz , je-li pozemek soukromý a uzavřený.Při používání pracovních strojů platí obecné bezpečnostní předpisy a doporučení BOZP Postup práce Nastartujte motor a nechte jej zahřát na provozní teplotu. Zapněte hydraulický systém a nastavte požadovanou polohu ramene. Při manipulaci s lopatou udržujte plynulý pohyb a přizpůsobte rychlost terénu. Při přesunu minibagru zvedněte radlici a udržujte stabilní rychlost. Dodržujte doporučené nosnosti a bezpečnostní limity při práci. Nikdy nepoužívejte režim „zajíc “ v plné pracovní zátěži (např. kopání, zdvihání materiálu). Tento režim je určen výhradně pro krátkodobé přesuny PODROBNÝ NÁVOD v příloze sekce soubory - půjčením stroje respektujete tyto podmínky : Režimy pojezdu: „Želva“ a „Zajíc“ Minibagr má dva režimy rychlosti jízdy, které přepínáte tlačítkem se symbolem želvy (pomalý režim) a zajíce (rychlý režim):
Želva = pomalý pojezd: Používejte vždy při kopání, manipulaci, přesném najíždění a všech pracích s ramenem nebo lžící. Tento režim chrání hydrauliku před přehřátím.
Zajíc = rychlý pojezd: Používejte pouze pro přejezd stroje na větší vzdálenost po rovině.Nikdy v tomto režimu nebagrujte, neotáčejte se na místě a nemanipulujte s ramenem! Jinak riskujete přehřátí hydraulického oleje, únik kapaliny a poškození stroje .
Varování: Před začátkem kopání se vždy ujistěte, že je zapnutý režim „želva“. Pokud není, přepněte zpět tlačítkem.
Ovládací prvky – co dělá která páka, joystick a pedál A. Joysticky (páky na ovládacím panelu):
Levý joystick:
DOPŘEDU = rameno (násada) od stroje, DOZADU = rameno k sobě
DOLEVA = otoč kabiny doleva (celá vrchní část stroje se otáčí)
DOPRAVA = otoč kabiny doprava
Pravý joystick:
DOPŘEDU = výložník (hlavní rameno) dolů
DOZADU = výložník nahoru
DOLEVA = zavírání lžíce (přitahujete obsah)
DOPRAVA = otevírání lžíce (vysypání)
B. Pojezdové páky (uprostřed u nohou):
Ovládají pohyb pásů.
OBOU PÁKY DOPŘEDU = jízda vpřed, OBOU PÁKY DOZADU = couvání
Levá vpřed/pravá dozadu = otáčení na místě.
C. Pedály:
Pravý pedál: boční výkyv výložníku (vychýlení ramene do strany, aniž by se otáčela celá kabina)
Levý pedál: spojeno s černým tlačítkem pod levou ruční opěrkou, slouží k zajištění a odjištění lžíce a jejich následnou výměnu přídavná hydraulika (např. naklápěcí lžíce, kladivo – pokud je připojeno)
Odjištění : stisk levého pedálu doprava + současně zmáčknutí černého tlačítka pod levou opěrkou
Zajištění : stisk levého pedálu doleva + současně zmáčknutí černého tlačítka pod levou opěrkou
D. Ovládání otoče:
Ovládá se pohybem levého joysticku doleva/doprava.
Celá horní část bagru (kabina, rameno) se otáčí požadovaným směrem.
Před otáčením vždy zkontrolujte, že v okolí NIC a NIKDO není!
Nastartování a základní bezpečnost Usedněte na sedadlo a připoutejte se pásem.
Zvedněte levou opěrku s červenou bezpečnostní pákou (musí být nahoře pro možnost nastartovat).
Zkontrolujte, že jsou všechny páky v neutrálu.
Klíč do zapalování – otočte do první polohy (ON), nechte případně doběhnout žhavení (kontrolka zhasne).
Nastartujte (otočte klíč do polohy start).
Nechte motor chvilku zahřát na volnoběh (ideálně 2–5 minut).
Před prací sklopte levou opěrku dolů – tím aktivujete hydrauliku a můžete pracovat s rameny.
Bezpečnost: Při opuštění stroje VŽDY zvedněte levou opěrku nahoru a vypněte motor.
Výměna lžíce s hydraulickým rychloupínačem Postup:
Stroj zaparkujte na rovině, lžíci opřete o zem.
Odjistěte rychloupínák (tlačítko + levý nožní pedál doprava).
Pomocí joysticku naklopte lžíci – ta zůstane na zemi, rameno povytáhněte.
Novou lžíci si srovnejte před bagr, natáhněte rameno tak, aby háky rychloupínače zapadly za čepy lžíce.
Zapněte rychloupínač (tlačítko + levý nožní pedál doleva), vizuálně zkontrolujte, že čepy jsou řádně zajištěné!
Opatrně otestujte pohyb lžicí – pokud je vše pevné, můžete pokračovat v práci.
Důležité bezpečnostní upozornění:
Nikdy nesahejte mezi lžíci, rameno a rychloupínák!
Lžíce vždy musí ležet na zemi, nikdy nesmí viset ve vzduchu při odjišťování.
Vždy používejte pracovní rukavice a chraňte si oči.
Pokud něco nejde nasadit/odjistit, neřešte to silou – přivolejte zkušenou osobu.
Nikdy NEBAGRUJTE ani neotáčejte stroj na místě v režimu „zajíc“ (rychlý pojezd)!
Při jakékoliv nejistotě zastavte, vypněte motor, zeptejte se odborníka.
Držte se ZÁSAD bezpečné práce a používejte zdravý rozum.
Po dokončení práce Spusťte lopatu a radlici na zem, aby nedošlo k nechtěnému pohybu stroje. Vypněte motor a zajistěte stroj proti nechtěnému spuštění. Vyčistěte lopatu a hydraulické součásti od nečistot. Uskladněte minibagr na bezpečném a suchém místě. Povinnost vracet stroje čisté V zájmu zachování technického stavu strojů a minimalizace jejich opotřebení je povinností zákazníka vrátit pronajatý stroj v přiměřeně čistém stavu.
Před vrácením stroje jej prosím očistěte od větších nánosů zeminy, bláta a dalších nečistot .
V případě vrácení silně znečištěného stroje může být účtován poplatek za dodatečné čištění.
Pásový minibagr Kubota není určen pro dlouhé přesuny po zpevněných komunikacích (asfalt, beton, dlažba). Maximální doporučený vlastní přesun: do 200–300 metrů. Delší vzdálenosti musí být řešeny přepravou na vleku nebo podvalníku. Na tvrdém podkladu je povoleno pouze rovné popojíždění nízkou rychlostí (režim ŽELVA). Režim ZAJÍC je určen výhradně pro krátký přesun po staveništi, nikdy pro bagrování. Zákazník bere na vědomí, že jízda po asfaltu a betonu výrazně zkracuje životnost pásů. V případě nadměrného opotřebení (sjetí dezénu, zátrhy, praskliny, spáleniny gumy) bude zákazník povinen uhradit poměrnou část ceny nových pásů dle míry poškození. Bezpečnostní pokyny Pracujte pouze na stabilním a bezpečném povrchu. Nepřekračujte maximální hloubku výkopu ani nosnost minibagru. Nepoužívejte režime “zajíce” při výkopových pracích např. k trhání pařezů! Vyhněte se práci v extrémních povětrnostních podmínkách. Při přesunu minibagru dbejte na bezpečnost okolních pracovníků. VIDEO
Obchodní podmínky – Stavebniny Nižbor | Vše, co potřebujete vědět